Inhoudsopgave:
            Artikel 1 – Definities
            Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
            Artikel 3 – Toepasselijkheid
            Artikel 4 – Het aanbod
            Artikel 5 – De overeenkomst
            Artikel 6 – Herroepingsrecht
            Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
            Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
            Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
            Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
            Artikel 11 – De prijs
            Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
            Artikel 13 – Levering en uitvoering
            Artikel 14 – Betaling
            Artikel 15 – Klachtenregeling
            Artikel 16 – Geschillen
            Extra: Bijlage
        
Artikel 1 – Definities
            In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
            1: Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten
            verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
            ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de
            ondernemer;
            2: Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
            Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-,
            bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
            3: Dag: kalenderdag;
            4: Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
            Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale
            inhoud gedurende een bepaalde periode;
            5: Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer
            in
            staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
            raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd,
            en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
            Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op
            afstand;
            6: Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten
            op
            afstand aan consumenten aanbiedt;
            7: Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het
            kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten,
            waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer
            technieken voor communicatie op afstand;
            8: Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier
            voor
            herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn
            bestelling geen herroepingsrecht heeft;
            9: Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
            overeenkomst,
            zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
        
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
            Paaprika
            Beukerstraat 66
            7201LG ZUTPHEN
            mark@paaprika.nl
            0647631261
            KvK-nummer: 76033139
            BTW: NL003040736B59
        
Artikel 3 – Toepasselijkheid
            1: Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
            gekomen
            overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
            Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
            consument
            beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst
            op
            afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en
            dat
            zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
            2: Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en
            voordat de
            overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan
            de
            consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
            manier
            kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
            voordat de
            overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
            elektronische
            weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere
            wijze
            kosteloos zullen worden toegezonden.
            3: Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
            toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval
            van
            tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
        
Artikel 4 – Het aanbod
            1: Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
            nadrukkelijk in
            het aanbod vermeld.
            2: Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud
            en/of
            diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de
            consument
            mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe
            weergave
            van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in
            het
            aanbod binden de ondernemer niet.
            3: Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen
            zijn,
            die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
        
Artikel 5 – De overeenkomst
            1: De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
            door
            de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
            2: Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
            langs
            elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding
            niet
            door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
            3: Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
            organisatorische
            maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige
            webomgeving.
            Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in
            acht
            nemen.
            4: De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
            betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
            verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede
            gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag
            te
            weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
            5: De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument
            de
            volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
            manier
            kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
            6: het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
            7: de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan
            wel een
            duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
            8: de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
            9: de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van
            toepassing
            de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
            10: de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één
            jaar of
            van onbepaalde duur is;
            11: indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
            12: In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste
            levering.
        
Artikel 6 – Herroepingsrecht
            Bij producten:
            1: De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van
            maximaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden
            van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
            2: De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument
            aangewezen  derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
            a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of
            een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument
            hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere
            producten met een verschillende levertijd weigeren.
            b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de
            consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
            c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop
            de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
            Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
            3: De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op
            een
            materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer
            mag
            de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
            4: De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
            Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is
            geleverd
            bij niet informeren over herroepingsrecht:
            5: Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het
            modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van
            de
            oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
        
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
            1: Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
            product
            slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het
            product
            vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en
            inspecteren
            zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
            2: De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een
            manier
            van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
            3: De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor
            of
            bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft
            verstrekt.
        
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
            1: Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel
            van
            het het sturen van een e-mail naar mark@paaprika.nl of in een reactie op de bestelmail, tevens kan
            er
            gebruik gemaakt worden van het modelformulier voor herroepingsrecht.
            2: Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de
            consument
            het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de
            ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk
            geval in
            acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
            3: De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in
            originele
            staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
            4: Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de
            consument.
            De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet
            heeft
            gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen,
            hoeft de
            consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
            5: Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van
            rechtswege
            ontbonden.
        
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
            1: Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt
            hij
            na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
            2: De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de
            ondernemer
            in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag
            waarop
            de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij
            wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het
            product
            heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
            3: De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de
            consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
            4: Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering,
            hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
        
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
            De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als
            de
            ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
            1: Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
            ondernemer
            geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
            2: Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een
            verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de
            consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling,
            onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale
            inhoud en/of diensten af te nemen;
            3: Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
            a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
            b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst
            4: volledig heeft uitgevoerd;
            Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
            5: Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde
            datum
            of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,
            autoverhuurdiensten en
            catering;
            6: Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode
            van
            uitvoering daarvan is voorzien;
            7: Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden
            vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een
            specifieke persoon bestemd zijn;
            8: Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
            9: Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden
            teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
            10: Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
            11: Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
            12: De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
            a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
            b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
        
Artikel 11 – De prijs
            1: Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
            diensten
            niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
            2: In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
            schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
            aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,
            worden bij het aanbod vermeld.
            3: Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij
            het
            gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
            4: Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
            ondernemer dit bedongen heeft en:
            a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
            b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
            prijsverhoging
            ingaat.
            5: De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
        
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
            1: De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod
            vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van
            de
            totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
            overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
            gebruik.
            2: Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt
            nimmer de
            wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan
            doen
            gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
            3: Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of
            producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe
            deze
            wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
        
Artikel 13 – Levering en uitvoering
            1: De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de
            uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
            2: Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
            3: Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de
            ondernemer
            geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 3 dagen uitvoeren, tenzij een andere
            leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet
            dan
            wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij
            de
            bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
            kosten
            te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
            4: Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld
            terugbetalen.
            5: Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
            bezorging
            aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
            uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
        
Artikel 14 – Betaling
            1: De door de consument verschuldigde bedragen dienen te worden voldaan binnen 14 dagen na het doen van de
            bestelling, voordat de artikelen verzonden worden.
            2: Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering
            van
            de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
            3: De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de
            ondernemer te melden.
            4: Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet zal de bestelling geannuleerd
            worden
            en de producten niet verzonden worden.
        
Artikel 15 – Klachtenregeling
            1: De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
            overeenkomstig deze klachtenprocedure.
            2: Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken
            heeft
            geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
            3: Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
            ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
            ondernemer
            binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
            consument
            een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
            4: De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg
            op te
            lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
        
Artikel 16 – Geschillen
1: Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Extra: Bijlage
Het modelformulier voor herroepingsrecht is hier te downloaden.
                Paaprika is een spellenwinkel & café gevestigd in Zutphen.
                Bij ons vind je een uitgebreid aanbod aan gezelschapsspellen.
                Ook is er de mogelijkheid om spellen uit te proberen in het cafégedeelte.
                Tevens kan je bij ons terecht voor speladvies en -uitleg.
                Staat jouw spel hier niet tussen? Neem gerust contact met ons op!
                Wellicht dat wij iets voor je kunnen betekenen.